1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Дане Положення (далі-Положення) розроблене відповідно до діючого законодавства України, Статуту Київського національного університету будівництва і архітектури і є документом, який визначає правовий статус, мету, головні напрямки діяльності та завдання, права та обов'язки, структуру та інші питання діяльність «Житомирського технологічного коледжу Київського національного університету будівництва і архітектури».
«Житомирський технологічний коледж Київського національного університету будівництва і архітектури» (надалі – Коледж) створений відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 02.04.2015 року № 388 «Про припинення Житомирського технологічного коледжу шляхом його реорганізації (приєднання) до Київського національного університету будівництва і архітектури як відокремленого структурного підрозділу «Житомирський технологічний коледж Київського національного університету будівництва і архітектури».
Коледж є структурним підрозділом Київського національного університету будівництва і архітектури (надалі - КНУБА), який здійснює освітню діяльність, пов’язану з підготовкою фахівців відповідно до діючої ліцензії.
Повна назва: «Житомирський технологічний коледж Київського національного університету будівництва і архітектури»
Скорочена назва: «ЖТК КНУБА».
1.2.Місцезнаходження Коледжу: 10029, м. Житомир, вулиця Небесної Сотні будинок 36
Тел./факс (0412) 47-31-72;
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .
1.3. Коледж у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами і Розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства освіти і науки України наказами і розпорядженнями ректора КНУБА та цим Положенням.
1.4. Основними напрямами діяльності Коледжу є:
1.5. Основними завданнями Коледжу є:
1.6. Коледж є відокремленим структурним підрозділом КНУБА зі збереженням ліцензованого обсягу набору державного замовлення на підготовку фахівців та окремими правами фінансово-господарської самостійності, з правом вести самостійний баланс та подавати звітність; одержувати бюджетне фінансування; з закріпленим за ним поточним бюджетним рахунком в Управлінні Державної казначейської служби України в місті Житомирі зі збереженням коду мережі фінансування; з правом мати печатку із зображенням Державного Герба України, штампи та бланки.
1.7.Структура Коледжу, статус і функції його структурних підрозділів визначаються цим Положенням та положеннями про відповідні структурні підрозділи, які затверджуються директором Коледжу.
1.8. Структурні підрозділи Коледжу створюються наказом директора Коледжу за погодженням з КНУБА, у порядку визначеному Законом України «Про вищу освіту», Статутом КНУБА і цим Положенням .
1.9. Структурними підрозділами Коледжу є відділення, комісії, інші підрозділи для забезпечення освітнього процесу та соціально-побутових умов.
1.10. Відділення - структурні підрозділи Коледжу, що об’єднують навчальні групи з однієї або декількох спеціальностей та форм навчання. Відділення створюються рішенням директора Коледжу, якщо на ньому навчається не менше ніж 150 студентів.
1.10.1 Керівництво відділенням здійснює завідуючий, який призначається на посаду директором Коледжу з числа педагогічних або науково-педагогічних працівників, які мають повну вищу освіту і досвід навчально-методичної роботи.
Завідуючий відділенням забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм, здійснює контроль за якістю викладання навчальних предметів, навчально-методичною діяльністю викладачів.
1.11. Циклова (предметна) комісія - структурний навчально-методичний підрозділ Коледжу, що проводить виховну, навчальну та методичну роботу з однієї або кількох споріднених навчальних дисциплін. Циклова (предметна) комісія створюється рішенням директора Коледжу за умови, якщо до її складу входять не менш ніж три педагогічні або науково-педагогічні працівники.
Перелік циклових (предметних) комісій, голови та персональний склад комісій затверджується наказом директора Коледжу на кожний навчальний рік.
1.12. Підрозділи для забезпечення освітнього процесу та розвитку освітньої діяльності:
1.13. Адміністративні та господарські підрозділи, що забезпечують діяльність та виконання зобов’язань Коледжу: бухгалтерія, відділ кадрів, адміністративно-господарська частина, медичний пункт, гуртожиток, їдальня.
1.14. Коледж може мати у своєму складі підрозділи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, лабораторії, навчально-методичні кабінети, комп’ютерні та інформаційні центри, навчально-виробничі та творчі майстерні, навчально-дослідні господарства, виробничі структури, видавництва, спортивні комплекси, заклади культурно-побутового призначення та інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.
1.15. Коледж може створювати навчальні підрозділи, курси та інші підрозділи, що надають платні освітні послуги. Такі підрозділи підпорядковані безпосередньо директору Коледжу, який, відповідно до його Положення, призначає керівника підрозділу, визначає напрями їх основної діяльності, порядок фінансово-господарської діяльності, структуру управління та умови використання матеріально-технічної бази, що належить базовому вищому навчальному закладу.
2. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОЛЕДЖУ
2.1. Освітня діяльність Коледжу ґрунтується на концептуальних засадах Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», інших нормативно-правових актів, які регламентують діяльність вищих навчальних закладів України. Освітня діяльність Коледжу передбачає поступове і неухильне удосконалення рівня підготовки фахівців з ліцензованих спеціальностей за рахунок покращення матеріально-технічної та інформаційної бази освітнього процесу, його методичного забезпечення, підбору та підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних кадрів. Удосконалення змісту і практичної спрямованості навчальних дисциплін, форм і методів навчальної і виховної роботи: всебічний розвиток людини, особистості як найвищої цінності суспільства, розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей людини, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого і культурного потенціалу народу України, підвищення освітнього рівня громадян, забезпечення народного господарства України висококваліфікованими фахівцями.
2.2. До складу пріоритетних програм освітньої діяльності Коледжу входять:
3. ОБСЯГИ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ КОЛЕДЖУ
3.1. Цивільна правоздатність Коледжу виникає з моменту затвердження КНУБА цього Положення і складається із його прав і обов’язків.
3.2. Коледж має право:
3.3. Коледж відповідно до законодавства, Статуту КНУБА та цього Положення може надавати фізичним та юридичним особам платні послуги за умови забезпечення надання належного рівня освітніх послуг як основного статутного виду діяльності. Коледж має право надавати додатково платні освітні та інші послуги виключно понад обсяги, встановлені державним стандартом, та поза діяльністю, що фінансується за рахунок коштів відповідних бюджетів. Платні освітні послуги можуть надаватися тими самими структурними підрозділами, що здійснюють освітній процес за державним замовленням, або утвореними для надання платних послуг окремими структурними підрозділами Коледжу, що діють на підставі положення, затвердженого відповідно до законодавства. Платні освітні та інші послуги надаються Коледжем за умови відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, а у разі встановлення законодавством вимог щодо необхідності ліцензування або отримання дозволів для надання платної послуги - після отримання таких дозвільних документів.
Розмір плати за весь строк навчання для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, підвищення кваліфікації, професійно-технічної освіти, а також порядок оплати освітньої послуги (разово, щороку, щосеместрово, щомісяця) встановлюються у договорі (контракті), що укладається між Коледжем та фізичною (юридичною) особою, яка замовляє платну освітню послугу для себе або для іншої особи, беручи на себе фінансові зобов’язання щодо її оплати.
Розмір плати за весь строк навчання для здобуття відповідного ступеня вищої освіти, підвищення кваліфікації, професійно-технічної освіти встановлюється Коледжем в національній валюті.
Коледж має право змінювати плату за навчання у порядку, передбаченому договором, не частіше одного разу на рік і не більш як на офіційно визначений рівень інфляції за попередній календарний рік. Розмір плати за весь строк навчання або за надання додаткових освітніх послуг підлягає оприлюдненню у засобах масової інформації, на офіційних веб-сайтах, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб.
3.4. Коледж з акредитованих спеціальностей та професій має право видавати документи про освіту державного зразка, затверджені Кабінетом Міністрів України. Особам, котрі успішно закінчують навчання з підвищення кваліфікації або перепідготовки, видаються документи, зразки яких затверджуються у встановленому порядку. Коледж з неакредитованих освітніх програм має право виготовляти та видавати власні документи про освіту в порядку та за зразком, що визначені педагогічною радою Коледжу.
3.5. В Коледжі функціонують профспілкові організації працівників та студентів.
3.6. Коледж зобов’язаний:
3.7. Втручання органів державної влади та управління в навчальну, наукову, господарську та інші діяльності Коледжу допускається лише у межах та в спосіб, передбачені діючим законодавством України, та за згодою КНУБА.
3.8. Обов’язки Коледжу реалізуються через обов’язки директора, педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників, студентів, слухачів.
3.9. Права та обов’язки учасників освітнього процесу у Коледжі визначаються відповідно до діючого законодавства України та цього Положення.
3.10. Права та обов’язки заступників директора, керівників структурних підрозділів визначаються директором Коледжу.
3.11. Особами, які навчаються в Коледжі, є студенти, слухачі. Права та обов’язки студентів колежу визначаються відповідно до законів України «Про освіту» та «Про вищу освіту».
4. ПОВНОВАЖЕННЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА КНУБА
4.1. Повноваження Міністерства освіти і науки України, Київського національного університету будівництва і архітектури щодо управління Коледжем визначаються законодавством України, Статутом КНУБА та цим Положенням.
4.2. Міністерство освіти і науки України :
4.3. Київський національний університет будівництва та архітектури:
5. УПРАВЛІННЯ КОЛЕДЖЕМ. ПОВНОВАЖЕННЯ ДИРЕКТОРА
5.1. Управління Колежем здійснюється на основі принципів:
5.2. Управління діяльністю Коледжем здійснює директор, підпорядкований КНУБА, який діє на підставі Положення про Коледж, Контракту та Довіреності, виданої КНУБА. Обрання, призначення та звільнення з роботи директора здійснюється у порядку встановленому Законом України «Про вищу освіту», Статутом КНУБА.
Кількість заступників директора визначається згідно зі штатним розписом, погодженим КНУБА.
5.3. Кандидат на посаду директора коледжу повинен бути громадянином України, вільно володіти українською мовою, мати вищу освіту, відповідну підготовку та стаж педагогічної роботи (науково-педагогічної діяльності) не менше ніж п’ять років.
Директор коледжу обирається Вченою радою Університету строком на п’ять років. Директор коледжу призначається на посаду наказом ректора КНУБА за результатами конкурсу.
Ректор Університету укладає з директором коледжу контракт терміном на п’ять років.
Директор може бути звільнений з посади ректором на підставах, визначених трудовим законодавством, а також за порушення Статуту Університету, Положення про коледж та умов контракту. Директор може бути звільнений з посади у зв’язку із прийняттям рішення про його відкликання зборами трудового колективу коледжу. Клопотання про відкликання керівника може бути внесено до зборів трудового колективу не менше як половиною складу ради трудового колективу коледжу. Рішення про відкликання керівника приймається двома третинами голосів за присутності не менше як двох третин складу зборів трудового колективу коледжу.
Ректор Університету призначає виконувача обов’язків директора коледжу на строк до проведення виборів керівника коледжу, але не більш як на три місяці.
Директор коледжу не може перебувати на посаді більш як два строки, з урахуванням перехідних положень Закону України «Про вищу освіту».
5.4. Директор Коледжу в межах наданих йому КНУБА повноважень:
5.5. Директор Коледжу зобов'язаний забезпечити:
5.6. Для вирішення основних питань діяльності Коледжу, наказом директора створюються:
Порядок створення та функціонування робочих і дорадчих органів Коледжу визначаються окремим Положенням та затверджується директором Коледжу.
6. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ КОЛЕДЖУ
6.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Коледжу є загальні збори трудового колективу.
6.1.1. Загальні збори трудового колективу скликаються не рідше одного разу на рік.
6.1.2. Загальні збори трудового колективу:
6.1.3. Рішення загальних зборів приймається простою більшістю голосів в присутності не менше двох третин членів трудового колективу Коледжу. Присутність педагогічних і науково-педагогічних працівників на зборах повинна складати не менше 75 відсотків їх загальної кількості.
6.2. У Коледжі створюються і діють органи студентського самоврядування, які сприяють гармонійному розвитку особистості студента, формуванню у нього навичок майбутнього організатора, керівника. Органи студентського самоврядування вирішують питання, що належать до їх компетенції.
Студентське самоврядування здійснюється: на рівні студентської групи – актив групи, відділення – староста, гуртожитку – рада гуртожитку, Коледжу – студентська рада.
У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються діючим законодавством України, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, нормативними документами КНУБА та цим Положенням.
6.2.1. Рішення органів студентського самоврядування мають дорадчий характер.
6.2.2. Основними завданнями органів студентського самоврядування є:
6.2.3. Вищим колегіальним органом студентського самоврядування Коледжу є конференція студентів Коледжу, яка:
6.2.4. Виконавчим органом студентського самоврядування Коледжу є студентська рада, яка обирається конференцією студентів терміном на один рік.
6.2.5. Старостати відділень та рада гуртожитку Коледжу обирається на загальних зборах студентів цих структурних підрозділів строком на один рік.
7. МІЖНАРОДНІ ЗВ’ЯЗКИ ТА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ КОЛЕДЖУ
7.1. Міжнародне співробітництво Коледжу має забезпечити інтеграцію у світовий освітній простір, рух до загальноприйнятих стандартів системи вищої освіти й підготовки фахівців у сфері телекомунікацій.
7.2. Завдання міжнародної діяльності Коледжу: входження до освітніх та наукових міжнародних програм і проектів, інших міжнародних організацій, фондів, тощо.
7.3. Основними напрямами міжнародного співробітництва Коледжу є:
8. МАЙНО ТА КОШТИ КОЛЕДЖУ
8.1. З метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Положенням, за Коледжем закріплюються майно: будівлі, споруди, майнові комплекси, обладнання, засоби зв’язку, транспортні засоби, інтелектуальна власність та інше майно.
8.2. Майно Коледжу є державною власністю та закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління , Коледж володіє, користується та розпоряджається майном, вчиняючи щодо нього дії, які не суперечать законодавству України, Статуту КНУБА та цьому Положенню, в межах наданих йому повноважень.
8.3. Функції управління майном, яке закріплене за Коледжем, контроль за ефективністю його використання і зберігання здійснює КНУБА та Міністерство освіти і науки України, які є органами, уповноваженим управляти державним майном.
8.4. Майно Коледжу, що забезпечує його діяльність, не може бути предметом застави, не підлягає вилученню, або передачі будь-яким іншим підприємствам, установам, організаціям, крім випадків передбачених діючим законодавством України.
8.5. Коледж користується земельними ділянками на підставі та в порядку, встановлених Земельним кодексом України. Земельні ділянки не можуть бути вилучені для громадських та інших потреб без згоди Коледжу та КНУБА.
8.6. Відчуження та передача в оренду майна, що є державною власністю та закріплене за Коледжем в оперативне управління, здійснюється в порядку, встановленому законодавством .
8.7. Збитки, завдані Коледжу внаслідок порушень його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Коледжу добровільно або за рішенням суду.
8.8. Коледж у межах, визначених діючим законодавством України, і відповідно до цього Положення, має право:
8.9. Фінансування Коледжу проводиться за рахунок коштів державного бюджету, а також додаткових джерел фінансування.
8.10. У Коледжі створюються фонди: загальний – на підготовку фахівців в межах державного замовлення і спеціальний.
8.11. Спеціальний фонд формується за рахунок додаткових джерел:
8.12. Кошти, отримані як плата за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації кадрів або за надання додаткових освітніх послуг, не оподатковуються і не можуть бути вилучені в доход держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти знаходяться у розпорядженні Коледжу за умови, якщо вони спрямовані на діяльність навчального закладу, зазначену в його Положенні.
8.13. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для здійснення освітньої, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності Коледжу не вважається прибутком і не оподатковується.
8.14. Плата за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації кадрів або за надання додаткових освітніх послуг може вноситися за весь період навчання, або частками – помісячно, по семестрах, щорічно.
8.15. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування Коледжу не зменшуються. Бюджетні асигнування на освіту та спеціальні кошти не підлягають вилученню.
8.16. Оплата праці працівників Коледжу здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України, законами України «Про освіту», «Про вищу освіту» за схемами посадових окладів і тарифними ставками, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
8.17. Умови і показники преміювання працівників Коледжу, порядок встановлення надбавок за високі досягнення у праці або на період виконання особливо важливих робіт, доплат для працівників за суміщення посад, розширення зон обслуговування, виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників визначаються в колективному договорі та окремим Положенням, затвердженим директором Коледжу з дотриманням вимог діючого законодавства України.
8.18. Оплата праці та матеріальне стимулювання директора Коледжу встановлюється КНУБА та визначаються в укладеному з ним контракті.
9. ПОРЯДОК ЗВІТНОСТІ, КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
9.1. Коледж складає затвердженні форми місячної, квартальної та річної звітності відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України», Указу Президента України «Про державне казначейство України» та інших діючих нормативно-правових актів України.
9.2. Коледж самостійно веде оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік своєї роботи, складає статистичну та фінансову звітність згідно з установленими нормами, подає їх в установленому порядку до Міністерства освіти і науки України, КНУБА та інших органів, яким діючим законодавством України надане право контролю за відповідними напрямами його діяльності.
9.3. Директор та головний бухгалтер Коледжу несуть персональну відповідальність за цільове та ефективне використання коштів, отриманих з державного бюджету, достовірність бухгалтерської, статистичної і фінансової звітності та своєчасність їх подання відповідно до діючого законодавства України.
9.4. Аудит фінансової діяльності здійснюється згідно з діючим законодавством України.
9.5. Фінансово-господарські відносини між Коледжем та іншими установами, організаціями, підприємствами, громадянами здійснюються в межах повноважень, визначених КНУБА на підставах передбачених діючим законодавством України.
10. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ
10.1. Положення про Коледж за погодженням Вченої ради КНУБА розглядається та схвалюється загальними зборами трудового колективу та затверджуються ректором КНУБА.
10.2. Зміни та доповнення до Положення погоджуються та вносяться в тому ж порядку, що і саме Положення.
11. ПОРЯДОК РЕОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЛІКВІДАЦІЇ КОЛЕДЖУ
11.1. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення, виділення та інше) та ліквідація Коледжу здійснюється згідно з чинним законодавством.
11.2. Під час реорганізації чи ліквідації Коледжу, вивільненим працівникам і особам, які навчаються в ньому, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до діючого законодавства України.
11.3. Коледж вважається ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру.