Комп'ютерна залежність – особлива форма психологічної залежності, яка проявляється в нав'язливому захопленні комп'ютерними іграми. Ця проблема страшна тим, що велика частина залежних є підростаюче покоління. Це діти і підлітки, а також молоді люди, психіка яких ще формується.
Підлітки та молодь найбільш уразливі щодо виникнення Інтернет- залежності, оскільки їхня психіка ще формується. Таких людей можна помітити відразу. Він заглиблений у себе, не помічає або ігнорує зовнішні події, погано адаптується до реального життя. Комп’ютерна залежність негативно впливає на особистість дитини, викликаючи емоційну і нервову напругу, психоемоційні порушення, проблеми в спілкуванні та порушення соціальної адаптації.
Фізичні симптоми Інтернет- залежності є:
- оніміння пальців руки, що тримає «мишку»;
головні болі, мігрені;
- нерегулярне харчування, пропуск прийому їжі, часте порушення апетиту;
- нехтування особистою гігієною;
- ураження нервових стовбурів рук, пов’язане з тривалою перенапругою м’язів;
- болі в спині, сухість та різ в очах;
- розлад сну, зміна режиму сну;
Постає питання: «Чому ком’пютер так притягує дітей?»
Виявляється, насамперед він дає увесь спектр емоцій - від позитивних до негативних: захват, задоволення , захопленість, гнів, розчарування, роздратування. Це все можна випробувати, не зрушаючи з місця! Інший спектр проявляється в тому, що дитина в грі одержує владу над світом. Програвши вона може повернути назад, щось переробити, заново прожити невдалий шматок життя.
Згубний вплив ком’пютерної гри на особистість полягає у тому, що:
- підліток втрачає відчуття межі між реальною і віртуальною реальністю, ніж старші користувачі;
- підліток майже завжди ідентифікує себе зі своїм героєм.
Наслідком цього є перенесення варіанту «запасного життя» у реальність;
- дітьми, захопленими комп’ютерними іграми, жорстокість сприймається як норма;
- на жаль втрачається потреба у живому спілкуванні;
- підліток занадто заглиблюється в себе.
Реакція батьків – «вимкнути і заборонити» може не подіяти. Варто запропонувати цікаву заміну – альтернативний спосіб проведення дозвілля, а саме:
- спільне читання;
- заняття спортом;
- цікаве хобі;
- спільне і цікаве проведення дозвілля (подорожі, цікаві поїздки, відвідування виставок і т. д.)